Mladi inovatori iz Krapinskog informatičkog kluba KRIK pobjednici programa Generacija Now

Bogat program 16. Sajma udruga KZŽ
24. lipnja 2021.
Održana promocija zbirke priča Jasne Balaško „Djevojčica s tavana“
25. lipnja 2021.

Mladi inovatori iz Krapinskog informatičkog kluba KRIK pobjednici programa Generacija Now

Hrvatski Telekom i Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) proglasili su ovogodišnje pobjednike Generacije NOW programa. Pobjednici finala završne izložbe u kategoriji srednjih škola su  Alen Šćuric,  Tomislav Martinez, Borna Bakliža i Dominik Presečki, učenici Srednje škole Krapina.  Mentor im je bio Stjepan Šalković. Tim je izradio robotsku ruku kojom se upravlja kretnjama ljudske ruke.

Projekt Generacija NOW  provodi Institut za razvoj i inovativnost mladih u suradnji s Hrvatskim Telekomom i uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja.  Cilj projekta je edukacija mladih i razvoj kreativnosti i inovativnosti. Među 75 institucija odabranih na natječaju ove godine bio je i Krapinski informatički klub KRIK. U projektu su dobili modernu IoT opremu, mikrokontrolere, senzore i besplatan pristup internetu. Tijekom godine provedena je online edukacija uz praktični rad na dobivenoj opremi.

Na natječaju za završnu izložbu sudjelovalo je ukupno 170 škola i udruga. Sudjelovanje je bilo obavezno za sudionike iz ove i prošle školske godine, čime je konkurencija bila još jača. Učenički tim iz Krapine izradio je projekt koji prenosi kretnje ljudske ruke u prostoru na robotsku ruku. Koristili su senzor pokreta te izradili vlastiti softver za detekciju kretnji i pokretanje bioničke ruke. Za izradu modela korištena je Catia, a dijelovi ruke ispisivani su na 3D pisaču. Korišteni su servo motori, harmonijski reduktor, Leap motion senzor i Arduino. Za izradu softvera korišten je Unity i Arduino IDE. Mehanički dio robotske ruke sastoji se od 20 servo motora koji pomiču dijelove spojene na njih.  Senzor pomoću infracrvenih kamera prati poziciju ljudske ruke u 3D prostoru iznad njega. Softver prima informacije sa senzora, te ih prosljeđuje algoritmu koji daje potrebne informacije o kutovima svih zglobova u dlanu. Ovi podaci se nakon izračuna i obrade prenose na Arduino koji postavlja svaki motor u željeni položaj. Kombinacijom svih dijelova dobivamo beskontaktno upravljanje robotskom rukom u realnom vremenu. Osim rada za završnu izložbu je vrednovan i Hackathon, online natjecanje u poznavanju tehnologija korištenih u projektu. Na testu su učenici osvojili 100% bodova. Sumentor na projektu bio je Goran Buntak.

U prvom dijelu projekta mladi inovatori KRIK-a pobijedili su na natječaju za izradu digitalne igračke. Patrik Živić, Tomislav Martinez i Filip Podhraški uz vodstvo nastavnika Daria Šimaga i Stjepana Šalkovića izradili su MKR1000 klavir – igračku koja svira i sprema odsviranu muziku.  Ovaj tim je u nastavku projekta pod vodstvom prof. Šimaga izradio Arduino glazbenog robota koji preko bluetooth zvučnika reproducira glazbu . Tijekom reprodukcije robot se kreće u ritmu i pomiče ruke.  Konstrukcija robota je dizajnirana i 3D ispisana, programiran je i za njega je dizajnirana tiskana pločica.

Timski rad, suradnja, motivacija i inovativnost obilježili su rad učenika i mentora na projektu. KRIK svoje aktivnosti nastavlja kroz Ljetnu školu informatike od 23. do 27. kolovoza. Voditelj učeničkog tima Alen Šćuric bit će predavač na radionici robotike, a pobjednici natjecanja Worldskills Antonio Macan i Antonio Hohnjec na radionicama programiranja. Većinu ostalih radionica  odradit će nastavnici. Organizatori  vas pozivaju da se već sada prijavite na stranicama KRIK-a kako biste stekli znanja i vještine za budućnost i pridružili se Generaciji Now.

Comments are closed.