2002. GODINA

zk2002_naslovnaZAGORSKA KRIJESNICA
15. rujna, 3. i 4. listopada 2002.

BRIGA ZA OČUVANJE GLAZBENE I JEZIČNE BAŠTINE KAJKAVSKIH KRAJEVA

Prije šest godina s primarnim ciljem poticanja, promičbe i afirmacije glazbenog i jezičnog stvaralaštva kajkavskih krajeva, u okrilju Radija Hrvatsko zagorje – Krapina niknuo je Zagorski glazbeni festival Zagorska krijesnica. Tada još pomalo nejasne konture onog što se tim festivalom hoće i može, danas dobivaju sve jasnije oblike oživotvorenja. Uostalom, kazat će brazilski književnik Cuello, dovoljno je da se nešto jako žarko želi – nakon toga cijeli svijet se uroti da to i dobiješ.

U šest godina festival je donio 17o novih autorskih skladbi glazbenom formom, izvedbom i jezičnim iskazom bliskih velikom broju slušatelja. Zahvaljujući festivalu od nestajanja su spašeni pojedini vidovi zagorske glazbe: cimbulaško–violinski i tamburaški sastavi, a cimbulaško–violinska glazba predvođena sastavom Kavaliri iz Bednje danas postaje trendom i ima svoje sljedbenike i poklonike. Nekad samo unutar kulturno umjetničkih društava, zagorski tamburaši, uz Krijesnicu sve se više priklanjaju i malim sastavima. Kajkavski jezik, poglavito njegovi autentični oblici, kao što su bednjanski, jesejanski i ivanečki ponovo doživljava svoj procvat. Brojni sudionici Krijesnice izdali su nakon festivala i svoje samostalne nosače zvuka, a pojavilo se i nekoliko tonskih studija. Uz nazočnost vodećih imena hrvatske narodne i zabavne glazbe stasaju i kvalitetni izvođači iz Zagorja. Isti je slučaj i sa skladateljima i tekstopiscima.

Zagorsku krijesnicu od drugih festivala razlikuje i to što je radijski festival u punom smislu riječi. Festival se priprema tijekom cijele godine. Kroz radijski program, kako matične, tako i ostalih radiopostaja promiču se izvedene skladbe i skladbe koje će se tek izvesti, te njihovi autori i izvođači. Festival ne započinje i završava koncertnom večeri – već je dio jednog kontinuiteta i osmišljenog odnosa spram glazbenih vrijednosti kajkavskih krajeva i hrvatske glazbene tradicije.

U skladbama s Krijesnice prepoznaje se pulsiranje, otkucaji života zagorskog čovjeka i još uvijek tinjajuća, zametena naslagom ubrzanog tijeka življenja, topla ljubav za rodnu hrvatsku grudu. Ako u ovoj svekolikoj globalizaciji i borbi za probitak i golu egzistenciju, polako gubimo rat, pa i za istinske glazbene vrijednosti, to više raduje svaka dobivena bitka. Krijesnica je naša dobivena bitka i nostalgični zov povratka nekim izgubljenim vrijednostima. Što se češće uputite tim putem, više ćete razumjeti sebe!